1. Aşama

Düzgün bir saha üzerinde jaklar ve jak ayakları resimde görüldüğü gibi M20x190 lık civatalar ile perde kalınlığına göre projede belirtilen jak bağlama deliklerinden bağlanırlar.

2. Aşama

İnşaat alanında daha önceden hazırlanmış genellikle radye temel üzerine projede verilen ölçülerde bu önceden hazırlanmış jak lar ve jak ayakları resimde görüldüğü gibi yerleştirilirler.

3. Aşama

Bu yerleştirme işlemi, verilen projeye göre hazırlanmış kalıp montaj projesindeki ölçüler dikkate alınarak düzgünce yapılır.

4. Aşama

Sonra Jaklar ve Jak ayaklarının arasına yapının kesitine göre hazırlanmış yatay bağlantı kuşakları jak ayaklarının üzerinde bulunan delikler ve kuşaklarda bulunan delikler yardımı ile bağlanırlar.

5. Aşama

Sonra kayar kalıbın çalışıldığı beton, demir ve kaydırma işlerinin yapıldığı kat olan ana platformları oluşturacak konsollar jak ayaklarının üzerine kalıp montaj projesinde belirtilen şekilde monte edilirler.

6. Aşama

Bu şekilde ana karkası ortaya çıkan kayar kalıbın beton formunu oluşturacak kalıp panoları kuşaklara geçme şeklinde asılarak taklılır. Kalıp panoları biri birlerine m14x30 luk cıvatalar ile bağlanırlar.

7. Aşama

Kayar kalıbın en önemli parçası olan, hidrolik krikolar tırmanma çubuğu üzerinde tırmanarak bağlı olduğu kalıbı da kendisi ile birlikte yukarıya çıkartan elemanlardır. Merkezi bir hidrolik üniteden kontrol edilen bütün krikolar her seferinde 25 mm kaydırmayı sağlarlar.

8. Aşama

Bu krikolar üstte resimlerde görüleceği üzere jakların arasında bağlantı noktalarına takılırlar. Genellikle hidrolik hortum bağlantı noktaları kalıbın iç kısmına gelecek şekilde jakların içine monte edilirler.

9. Aşama

Yine krikoların altına beton içinde klavuzlamayı sağlasın ve tırmanma çubuklarını geri çıkartılacak boşluğu oluştursun diye boşluk bırakma boruları takılırlar. Bu şekilde bütün krikolar bütün jaklara takılmış olur.

10. Aşama

Üzerinde demir işçiliğinin beton işlerinin ve kalıp kaydırmak için gerekli tüm aksesuarların bulunduğu büyük platform elemanları konsolların üzerine şekilde görüldüğü gibi takılırlar.

11. Aşama

Üst platformdaki emniyet unsurları olan ahşap tekmelikler ve korkuluk çubukları konsol dikmelerindeki boşluklardan geçirilerek bağlanırlar. Tabi kaydırmadan önce hidrolik sistemle ilgili bütün eksiklikler tamamlanmış olur.

12. Aşama

Ve nihayet kalıbın kaydırılması için bu işlemler tamamlandıktan sonra kaydırma işlemine başlanılır. Kalıp bir miktar kaydırıldıktan sonra yapılacak işler vardır.

13. Aşama

Kalıp bir miktar kaydırıldıktan sonra (Tirfir iskelesinin ana taşıyıcılarının boyunu kurtaracak kadar yükseldikten) alt iskele ana taşıyıcıları jak ayaklarına montaj projesindeki gösterilen şekilde bağlanılır.

14. Aşama

Alt iskele ana taşıyıcılarına extended steel sacdan yapılmış gezinti ve çalışma platformları montaj projesindeki tarif edildiği şekilde takılırlar.

15. Aşama

Alt çalışma platformuna içten ve dıştan inmek için merdivenler, korkuluk çubukları ve ahşap tekmelikler. Takıldıktan sonra kalıp genel anlamda tamamlanmış olmaktadır.

16. Aşama

Kalıbın kaydırılması sırasında yapı ölçülerini kontrol etmek için gerekli optik aletler ayarlandıktan sonra hava şartlarına bağlı olmak kaydı ile günde ortalama yaklaşık 4 mt hızla hiç bir kalıp sisteminin size sağlayamayacağı bir hiz ile yükselebilirsiniz. Artık gökler sizindir.
  • 1.Aşama
  • 2.Aşama
  • 3. Aşama
  • 4. Aşama
  • 5. Aşama
  • 6. Aşama
  • 7. Aşama
  • 8. Aşama
  • 9.Aşama
  • 10.Aşama
  • 11.Aşama
  • 12.Aşama
  • 13.Aşama
  • 14.Aşama
  • 15.Aşama
  • 16.Aşama